Find din billige skiferie her
Ændre børns alder
Du kan også kontakte os på 7023 1819

Rejseinformation - Fly

Rejsebeviset bedes gennemlæst ved modtagelse. Rejsebeviset skal indeholde de ting som er aftalt ved bestilling af rejsen. Eventuelle særaftaler skal fremgå af rejsebeviset for at være gyldige. Hvis der er uoverensstemmelser mellem det aftalte og rejsebeviset - kontakt os straks!

Rejsebeviset skal medbringes på rejsen.

 

Flyselskaber

SNE & SNÖ benytter fortrinsvis rutefly, da det giver den største fleksibilitet i forhold til afrejsetidspunkter og lufthavne.

Vi benytter os af et bredt udsnit af flyselskaber som f.eks. SAS, Norwegian, Lufthansa, EasyJet og RyanAir for at sikre så kort afstand fra lufthavn til skidestination, da hovedparten af vores gæster foretrækker kort transfertid frem for et specifik flyselskab.

Flynummer, lufthavne og flytider fremgår på dit tilbud. Det fremgår ligeledes på det fremsendte rejsebevis som du modtager inden din endelige bestilling.

 

Flybilletter

Som udgangspunkt sker al check-in online, og fysiske flybilletter er derfor ikke længere nødvendige. Inden afrejse vil du blive tildelt et PNR-nummer bestående af 6 tegn. Dette - sammen med dit navn - er tilstrækkeligt for at kunne tjekke ind på dit fly. Vejledning til check-in findes nederst i dit rejsebevis. Foregår rejsen med charterfly, fungerer vores rejsebevis som flybillet. I lufthavnen skal du altid kunne fremvise gyldigt pas. Flyselskab og rejsetider fremgår af dit rejsebevis.

Vi anbefaler at møde i lufthavnen senest 2 timer før afgang.

 

Børn under 2 år

Pris kr. 650,- i registreringsafgift på alle typer rejser. Denne afgift dækker det juridiske i registrering af alle rejsedeltagere, ligesom babyer nu også rejser på eget pas. Yderligere kan der komme et tillæg, da nogle hoteller påregner betaling, mens det på andre hoteller er gratis. Prisen afhænger derfor af hvilket hotel, der bestilles ophold på. Som udgangspunkt er der ikke beregnet eget sæde og seng til spædbørn under 2 år.

 

Bagage

Følgende er inklusiv i rejsen/prisen:

 

SAS rutefly

- 1 stk check-in bagage (max 23 kg, kan alternativt være en skitaske)
- 1 stk håndbagage (max 8 kg og 55 x 40 x 23 cm)

Lufthansa

- 1 stk check-in bagage (max 23 kg, kan alternativt være en skitaske)
- 1 stk håndbagage (max 8 kg og 55 x 40 x 23 cm)

Norwegian

- 1 stk check-in bagage (max 23 kg)
- 1 stk håndbagage (max 10 kg og 55 x 40 x 23 cm)

EasyJet

- 1 stk check-in bagage (max 23 kg, kan alternativt være en skitaske)
- 1 stk håndbagage (max 40 x 36 x 20 cm) som skal passe under sædet foran dig

Ryanair rutefly

- 1 stk check-in bagage (max 20 kg)
- 1 stk håndbagage, som skal passe under sædet foran dig (max 40 x 20 x 25 cm)

Charterfly

- 1 stk check-in bagage (max 15 kg)
- 1 stk håndbagage (max 5 kg)

 

Vi kan i øvrigt anbefale at læse vores pakkeliste.

 

Skitransport

Det koster kr. 800,- at medbringe en skitaske/snowboard på SAS rutefly, Norwegian, EasyJet og Ryanair rutefly. Skitransport bestilles samtidig med bestilling af rejsen, men kan også tilkøbes i lufthavnen direkte hos flyselskabet ved afrejse. Prisen er den samme, dog er det tidssparende at have gjort hjemmefra.

 

Skitaske som ekstra bagage

Når du bestiller en skitaske er der medregnet en støvletaske i prisen. Den samlede vægt må ikke overstige 20 kg.

Bemærk! Flyver du med SAS kan dit stykke gratis bagage erstattes med en skitaske, såfremt denne ikke overstiger 23 kg. Rejser I to eller flere sammen, kan I på denne måde dele en kuffert og en skitaske, og dermed undgå at betale ekstra for skitransport.

 

Transfer til rejsemålet

Har du købt en pakkerejse med fly og ophold, er transport fra lufthavnen til destinationen altid inkluderet i rejsens pris. Mod yderligere tillæg kan SNE & SNÖ tilbyde transport i 8-personers V.I.P.-minibusser, hvis dette ønskes. Se mere under Transfer.

 

Rejse uden ophold og liftkort

Du har mulighed for kun at bestille flybilletten. Se mere under kun flybilletter.

 

Forsinket eller mistet bagage

Følgende info fra SAS:

SAS er tilsluttet et elektronisk bagage eftersøgningssytem, som næsten alle flyselskaber i verden benytter.

I tilfælde af forsinket bagage vil følgende ske:

0-36 timer
- Oplysninger om bagagen bliver indtastet i eftersøgningssystemet.
- Inden for dette tidsrum bliver det meste bagage lokaliseret.
- Når bagagen er ankommet til lufthavnen, kontakter vi Dem for at aftale levering.
- Passagerer, som bor udenfor vores leveringsradius, vil blive kontaktet af den nærmeste lufthavn, så levering kan aftales.

36-72 timer
- Hvis vi ikke har fundet bagagen indenfor dette tidsrum, kontakter vi Dem for at få yderligere information om bagagen.
- Det er meget vigtigt, at vi får oplyst alle detaljer om bagagen.
- Ud over denne søgning sender vi foresørgsler til alle relevante lufthavne.

72-120 timer
- Eftersøgning af bagagen vil fortsætte i 120 timer i alle relevante lufthavne.
- I dette tidsrum kontakter vi dem, når bagagen er lokaliseret, eller hvis vi har brug for Deres hjælp til at vurdere hvorvidt bagage, som foreslås af systemet, tilhører Dem.

>Over 120 timer
I de få tilfælde, hvor det ikke lykkes at finde bagagen inden for 120 timer, overtager det centrale bagagekontor for det respektive flyselskab eftersøgningen.
- Vi bliver informeret, så snart bagagen er lokaliseret, og De får så besked.

Find mere information på:
www.sas.dk
SAS WorldTracer

 

Følgende info fra RyanAir:

Anmeldelse af beskadiget bagage

Tab, forsinkelse eller skade på indtjekket bagage skal rapporteres i din ankomstlufthavn.
Du vil få udleveret en PIR-rapport (Property Irregularity Report) ved ankomstskranken. Du kan derefter bruge PIR-referencen til at kontrollere, om der er nogen opdateringer på sporingen af din bagage.

Følg din baggage: https://mybag.aero/baggage/#/ryanair/en-gb/main-menu

Kravsprocedure

Når et krav er blevet fremsat, skal du være opmærksom på følgende:
Du vil blive bedt om kopier af kvitteringer for beskadige/forsinkede eller bortkomne genstande. Beskadigede genstande og de originale kvitteringer skal gemmes, indtil anmeldelsen er færdigbehandlet.
En kvittering for en erstatningstaske i stedet for en kvittering for den originalt beskadigede taske kan ikke godtages.

Indsend et krav: https://baggageclaims.ryanair.com/?lg=DA

Behandlingstider for krav

Anmeldelser af beskadiget og forsinket bagage vil blive behandlet inden for 15 arbejdsdage efter modtagelse.
Anmeldelser af bortkommet bagage vil blive behandlet inden for 28 arbejdsdage efter modtagelse (når bagagesporingsprocessen er færdig).
Vi vil svare vha. post-/e-mailadressen, der oplyses i anmeldelsesformularen.

Find mere information på:

 https://help.ryanair.com/hc/da

 

7023 1819
Skiferie og skirejser – SNE og SNÖ